Czym jest zarządzanie lean i jak je wprowadzić w firmie?

man holding his phone while leaning on building

Metodyki zwinne są jednymi z najczęściej wykorzystywanych sposobów zarządzania w organizacjach, przedsiębiorstach i oczywiście projektach. Jak pokazują szkolenia scrum, to właśnie ta metodyka jest najpopularniejsza. Daje bowiem najlepsze efekty i najwyższą jakość, które bez wątpienia są kluczowymi elementami.

Jedną z metod kierowania w przedsiębiorstwach czy organizacjach jest zarządzanie lean. Stanowi ono tzw. szczupłe zarządzanie, którego nadrzędnym zadaniem jest dążenie do doskonałości. Dostępne na naszym rynku szkolenia scrum master pomagają osobom odpowiedzialnym za zespół projektowy czy scrumowy w zgłębianiu zasad zarządzania lean. Istotnym staje się tutaj określenie wartości dla klienta, a więc określenie, co klient postrzega jako wartość produktu i eliminowanie czynności, które nie dodają wartości.

Szkolenie product owner pozwala osobom zatrudnionym na tym stanowisku na określenie, co w systemie lean pomoże doskonalić produkt. Określa czynności i zadania, które powinien nadzorować product owner i dzięki nim dbać o wyższą jakość oferowanych produktów.

Osoby, które ukończyły szkolenia scrum master oraz product owner powinny umieć wskazać czynności w procesie, które nie dodają żadnej jakości, aby następnie wyeliminować je, bądź udoskonalić. Zgodnie z filozofią lean, sens mają jedynie te zadania, które dostarczają jakości produktom.

Liczne szkolenie agile wielką wagę przywiązują właśnie do wysokiej jakości produktów i satysfakcji klienta. Są to zasady zgodne z zasadami lean, które mają dodatkowo za cel wyeliminowanie wszelkiego marnotrawstwa. Oznacza to, że zarówno zespół działający według zasad zwinnych, jak i lean managementu dąży do doskonałości i ograniczenia wszystkiego, co jest zbędne.

Nic więc dziwnego, że certyfikat agilepm foundation daje możliwości i kompetencje do tego, by doskonalić procesy i zadania, a także by osiągać coraz lepsze rezultaty. Warto wprowadzać je w firmie, bowiem pomagają w generowaniu oszczędności i podnoszeniu jakości w jednym czasie. To z kolei przekłada się na sukces.

Dodaj komentarz